Se våra guidade visningar på nätet

En blond kvinna i svarta kläder håller fram en stor bok med listor och bilder på yxor.En blond kvinna i svarta kläder håller fram en stor bok med listor och bilder på yxor.

När inte du kan komma till museet, så får museet komma till dig. Därför har vi laddat upp ett antal korta guidade visningar där du kan se några av våra föremål.

Bilder på våra youtubeklipp.

Historiska museet vid Lunds universitet öppnade portarna till sin nuvarande hus på Kraftstorg hösten 1918 – precis innan Spanska sjukan stängde ner stadens museer, biografer, teatrar och andra samlingsplatser. För att göra det lite lättare att uthärda den tid som kommer, lägger vi kontinuerligt upp korta webbguidningar på Historiska museets Youtubekanal. Välkommen att se filmerna, prenumerera och kommentera.

Vi ses på museet när Coronatiderna är över! Vi längtar!