Förlängt pandemistängt

Historiska museet en gråmulen vinterdag.

Det blir ingen återöppning av Historiska museet den 2 februari. Eftersom det inte är sannolikt att smittspridningsläget har förbättrats till dess, håller museet nu stängt fram till den 6 april.

Idag har Historiska museet beslutat att förlänga stängningen fram till tisdagen den 6 april. Tidigare planerade man att kunna öppna den 2 februari, men det är helt osannolikt att någon avgörande förbättring av smittoläget kommer att ske så snart.

– Vi kommer att fortsätta arbeta bakom fasaderna, passa på att avsluta bullrande och dammiga projekt, filma fler spännande föremål och arbeta på kommande utställningar. Snart är även denna tid historia, säger Historiska museets chef Per Karsten.