Sista dagarna med fri entré

cropped photo of ancient coin
Sista dagarna med fritt inträde på Historiska museet är här. I oktober blir den ordinarie entréavgiften 50 kronor. Erik av Pommerns mynt accepteras tyvärr inte.

Historiska museet återinför entréavgiften från och med oktober. Det innebär att du som vill besöka museet gratis ska passa på under torsdagen och fredagen den 29 och 30 september. Studenter kommer in fortsatt gratis, liksom barn.

Som ett led i att klara sin ekonomi, återinför Historiska museet nu entréavgiften för alla utom barn och studenter. Samtidigt kapas öppettiderna med en dag – tisdagen, samt den sista timmen.

Nya öppettider blir:
Onsdag–söndag kl 12–16

Entréavgiften:
Ordinarie: 50 kr
Du som har kulturarvskortet: 25 kr
Barn och studenter: gratis
Årskort: 150 kr

Har du ett årskort som löstes före pandemin (och som du därmed inte kunde använda när museet höll stängt)? Kom in till receptionen och få det förlängt utan extra kostnad!

De sista dagarna med gamla ”vanliga” öppettider och fri entré är torsdag och fredag 29–30 september. Till helgen håller vi stängt inför de kommande förändringarna, och hoppas återse er igen onsdagen den 5 oktober.