Visningarna är igång igen

Foto på detalj från medeltida kyrklig konst.

Varje dag kan du se visningar med Historiska museets studentvärdar – klockan 12:15 och klockan 15. Visningarna är gratis och du behöver inte anmäla dig.

Historiska museets studentvärdar håller i korta, öppna visningar som håller på mellan 15 och 30 minuter. Visningarna utgår från någon av museets utställningar och kostar ingenting extra. Du är varmt välkommen att delta!

Studentvärdarna har sin hemvist på många av universitetets utbildningar – inte nödvändigtvis arkeologi eller historia – och berättar sina historier utifrån olika perspektiv. De är en viktig del av museets verksamhet och genom att komma till deras visningar, lär du dig alltid något nytt.

Hjärtligt välkommen klockan 12 eller 15, tisdagar till söndagar! Vi samlas i museets reception.