Så här hittar du till Historiska museet

Historiska museet ligger på Krafts torg i centrala Lund, nära Domkyrkan.

• Du kan ta tåget till Lunds centralstation, därifrån tar det cirka 5 minuter att gå till museet.
  • Från Lunds centralstation kan du ta bussen till antingen Botulfsplatsen eller Lundagård.

Karta

Parkering

Museet har ingen egen parkering för bilar. Det finns parkeringsplats för personer med särskilt parkeringstillstånd cirka 20 meter från museets entré.

Bussparkering

Turistbussar som besöker Lund kan stanna utanför Lunds Domkyrka och lämna av och hämta upp sina resenärer.

Våra öppettider

September-maj

Onsdag–söndag: 12:00–16:00
Måndag–tisdag: stängt

Juni-augusti

Tisdag–söndag: 12:00–17:00
Måndag: stängt

Observera: Domkyrkomuseum är tyvärr stängt för ombyggnad.

Kontakt: +46 46 222 79 44 eller info [at] luhm [dot] lu [dot] se